Odkryj moc "pozytywnej przerwy"

i raz na zawsze skończ walkę o władzę z dziećmi

Czy Twoje relacje z dziećmi przypominają jakąś grę? Nieustannie idziesz w zapasy, odbijasz piłeczki, boksujesz się z dziećmi w codziennych zmaganiach? Czujesz, że wychowanie to harówka emocjonalna, która oddala Was od siebie? Uwaga! Czas na „time-out”, czyli pozytywną przerwę według Pozytywnej Dyscypliny.

Przedsprzedaż Ruszyła! Skorzystaj z Promocji 💚

Jak przestać walczyć z dzieckiem? Pozytywna przerwa i 50 innych sposobów dla rodziców i nauczycieli

to kolejna książka dla rodziców od Pozytywnej Dyscypliny, pełna praktycznej wiedzy i wsparcia.

Zaprasza ona rodziców i wychowawców, by odkryć moc „pozytywnej przerwy”. To narzędzie, które buduje na relacji i szacunku do dziecka i samego siebie.

Chcę tę książkę

ZAPISZ SIĘ I POBIERZ BEZPŁATNIE ROZDZIAŁ KSIĄŻKI

O KSIĄŻCE

Chwila na „ochłonięcie”, czas na „przemyślenie zachowania”, „karny jeżyk”? 

To wciąż popularne i stosowane metody dyscyplinujące w wielu domach i placówkach. W takiej czy innej odsłonie – niezależnie od „dekoracji”, świadomie lub nie – te metody pełnią często funkcję kary. Przynoszą efekt zupełnie odwrotny do oczekiwanego, bo osłabiają motywację dziecka, zagrażają relacji, uruchamiają mechanizmy zemsty lub buntu, wpędzają w poczucie winy dziecko i rodzica, zaniżają samoocenę.

Co znajdziesz w książce?

Wskazówki

Dowiesz się, co zrobić, by pozytywna przerwa była dla dzieci budującym doświadczeniem.

Inne spojrzenie

Ta książka daje głębokiego nurka w temat samoregulacji, zarządzania własnymi emocjami, zarządzania emocjami dzieci. To brakujący element, który pomoże Wam zrozumieć dlaczego tak ciężko czasem stosować narzędzia PD i co zrobić, żeby było łatwiej.

Sposoby

W książce znajdziesz aż 50 sposobów na uniknięcie walki o władzę z dziećmi, zarówno w domu jak i w klasie. 

Dlaczego ta książka jest wyjątkowa?

Najnowsza książka z serii Pozytywnej Dyscypliny autorstwa Jane Nelson zaprasza rodziców i wychowawców, by odkryć moc „pozytywnej przerwy”. To narzędzie, które buduje na relacji i szacunku do dziecka i samego siebie. 

W swojej koncepcji autorka wykorzystuje teorię mózgu i współczesne badania z zakresu self-reg. Dzięki temu „pozytywna przerwa” to nie forma kary, ale sposób na wyciszenie emocji dziecka i opiekuna oraz powrót do równowagi bez uszczerbku dla relacji.

Dzięki książce docenisz czas na nudę i odpoczynek, który uczy sztuki samoregulacji i samodyscypliny, a także wzmacnia w dziecku wiarę w siebie i kształtuje umiejętności rozwiązywania problemów.

Ponadto:

· opracujesz plan działania i postawy, by uniknąć walk o władzę z dziećmi;

· wzmocnisz wewnętrznie dzieci przez angażowanie ich w proces zmiany zachowania;

· zrozumiesz błędne strategie dziecka, które kryją się za trudnym zachowaniem.

· odkryjesz, że czas nudy może być wartościowym doświadczeniem dla dziecka.


POBIERZ DARMOWY PIERWSZY ROZDZIAŁ

Czym jest Pozytywna Dyscyplina?

Pozytywna Dyscyplina (PD) jest klasyczną, znaną od 35 lat metodą, wywodzącą się z psychologii pozytywnej psychologa i edukatora Alfreda Adlera. Jest metodą opartą na wzajemnej miłościi i relacji, niezwykle skutecznie wspierającą współpracę i zrozumienie między dziećmi i dorosłymi.

Daje odpowiedzi na pytania:

  • Jak mam mówić, żeby dziecko mnie słyszało i słuchało?
  • Jak wyznaczać granice, egzekwować umowy i budować u dzieci obowiązkowość i odpowiedzialność?
  • Jak w przyjazny sposób wprowadzać dyscyplinę?
  • Jak stworzyć warunki do współpracy z dzieckiem?
  • Jak wspierać dziecko tak aby rozwinęło w sobie cechy kompetentnego dorosłego?
  • Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości?
  • Jak wzmacniać jego zaufanie do siebie samego?
  • Co konkretnie robić, aby bycie nauczycielem było łatwiejsze?

Pozytywna Dyscyplina opiera się na pięciu fundamentalnych zasadach:

  1. Pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, poczuć, że są ważne w rodzinie i społeczności.
  2. Jest jednocześnie pełna szacunku i wymagająca.
  3. Jest skuteczna długofalowo: bierze pod uwagę to, co dziecko myśli, czuje, czego się uczy i jakie podejmuje decyzje o sobie samym i o swoim świecie i jak decyduje się postępować w przyszłości, aby przetrwać i odnosić sukcesy.
  4. Uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, rozwiązywania problemów, współpracy oraz umiejętności wnoszenia wkładu i bycia pożytecznym w domu, przedszkolu, szkole i większej społeczności.
  5. Zaprasza dzieci do odkrywania, jak bardzo są zdolne i kompetentne. Zachęca je do konstruktywnego używania swojej osobistej siły i autonomii.

Powyższe zasady i setki technik, które oferuje Pozytywna Dyscyplina nauczycielom i rodzicom, są podstawą skuteczności i spokoju jaki daje ta metoda wszystkim pracującym na co dzień z dziećmi.

Metody tej uczymy doświadczalnie, co oznacza, że uczestnicy szkoleń mogą stanąć w pozycji dziecka, doświadczyć jego uczuć, emocji i myśli i w ten sposób lepiej  zrozumieć jego potrzeby i cele. W efekcie zmieniają swoje nawyki na bardziej pozytywne i skuteczne w codziennym życiu. Pozytywna Dyscyplina dostarcza gotowych narzędzi i technik do pracy nad sobą i do pracy z dzieckiem indywidualnie i w klasie.

POZYTYWNA DYSCYPLINA po prostu działa.

.