Pozytywna Dyscyplina

dla dzieci ze specjalnymi potrzebami

Wyczekiwana, piąta książka dla rodziców od Pozytywnej Dyscypliny, pełna miłości, rozsądku i wsparcia.

Na tę chwilę czekały setki rodziców, ponieważ książka wypełnia lukę pomiędzy nic nie wnoszącą do życia litością dla dziecka ze specjalnymi potrzebami a czystym treningiem.

"Pozytywna Dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami" wniesie więcej spokoju i miłości do Waszego życia.

POBIERZ 1 ROZDZIAŁ

O KSIĄŻCE

Co znajdziesz w książce?

Zrozumienie

Wszystkie dzieci potrzebują miłości, a Ty jestes przede wszystkim rodzicem, nie terapeutą. Książka pomoże Ci wrócić do tych podstaw. Zrozumiesz kiedy Twoje dziecko prezentuje zachowania wynikające ze swojej specyfiki rozwoju, a kiedy możesz mieć wpływ i wspierać dziecko, by umiało działać w sposób lepiej dostosowany.

Praktyczne wskazówki

Jak budować na mocnych stronach?
Jak wychowywać bez kar i bez nagród?
Jak budować relacje?
Jak wspierać w osiąganiu pełni swojego potencjału?
Jak pomóc dziecku czuć się ważną i potrzebną częścią rodziny?

Pełne miłości przykłady

Każdy rozdział zaczyna się przykładem sytuacji z życia dziecka ze specjalnymi potrzebami. Zobaczysz jak od problemu, dzięki narzędziom Pozytywnej Dyscypliny może zajść zmiana. 
W podsumowaniu każdego rozdziału znajdziesz listę wymienionych w nim Narzędzi Pozytywnej Dyscypliny. Odzyskasz wiarę w swoje możliwości i możliwości Twojego dziecka.

Dlaczego ta książka jest wyjątkowa?

Z przyjściem na świat nowego członka rodziny wiąże się dużo marzeń, planów i oczekiwań. Choć narodziny małego człowieka zwykle je wszystkie weryfikują, to pojawienie się na świecie dziecka ze specjalnymi potrzebami weryfikuje je jakby bardziej. Nikt nie uczy nas rodzicielstwa, jakby było ono czymś oczywistym. Skąd więc mamy wiedzieć jak być rodzicami dziecka, które nie jest “standardowe”?



 "Pozytywna Dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami" poświęcona jest specyficznym wyzwaniom, jakie stają przed rodzicami i nauczycielami dzieci o specjalnych potrzebach. Dzięki zawartym w niej prostym radom mogą coraz lepiej wspierać je w rozwoju.

"Czułam, że jest "coś" pomiędzy nic nie wnoszącą do życia litością dla dziecka ze specjalnymi potrzebami a czystym treningiem. Brakowało mi indywidualnego podejścia i normalności. Pozytywna dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami - tego mi brakowało!

Jeśli jesteś rodzicem dziecka ze specjalnymi potrzebami ta książka jest dla Ciebie. Pomoże Ci małymi krokami ruszyć z miejsca w stronę budowania prawdziwego potencjału Twojego dziecka. Jeśli mierzysz się z wyzwaniami, trudnymi zachowaniami swojego dziecka - ta książka pomoże Ci znaleźć odpowiedzi, dlaczego Twoje dziecko tak się zachowuje.

Jeżeli jesteś terapeutą pracującym z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami w klasie integracyjnej lub specjalnej ta książka to najlepsza rzecz jaką możesz przeczytać by zacząć działać z poczuciem większego sensu."

Edyta Kamińska-Pacha, edukatorka Pozytywnej Dyscypliny


Bycie rodzicem jest wymagające, a bycie rodzicem dziecka ze specjalnymi potrzebami jest wymagające o niebo bardziej.

Życie z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami diametralnie zmienia funkcjonowanie całej rodziny, ponieważ opieka jest bardziej absorbująca. 

Diagnostyka i różnego rodzaju terapie pochłaniają wiele czasu i środków finansowych. Często towarzyszy temu ogromne zmęczenie fizyczne i psychiczne oraz poczucie osamotnienia. Rodzą się pytania. 

  • Na ile moje dziecko będzie niezależne? 
  • Jak jego dysfunkcje wpłyną na jego funkcjonowanie w społeczeństwie? 
  • Czy będzie potrafiło budować satysfakcjonujące relacje? 
  • Czy moje dziecko będzie przyjmowane takim, jakie jest? 
  • Jak pomóc dziecku odnaleźć się wśród rówieśników? 
  • Jak nauczyć funkcjonować w świecie kiedy nas zabraknie? 
  • Bo przecież tego najbardziej chcemy dla naszych dzieci – akceptacji.


Pozytywna Dyscyplina to wsparcie

Mamy dziecko ze specjalnymi potrzebami. Wcześniejsza niepewność miesza się z ulgą, bo w końcu wiemy „co mu jest”. Wiemy w związku z tym jakie są możliwości i jakie są ograniczenia. Jako rodzice możemy wspomagać rozwój naszych dzieci towarzysząc im w tym. Bo dzieci najbardziej potrzebują właśnie naszej obecności. Tym natomiast czego potrzebujemy my jako rodzice, to radości z bycia rodzicami.

Ta książka pozwoli Ci tej radości nie zgubić, lub własnie ją odzyskać.


W środku znajdziesz praktyczne rozwiązania i konkretne porady, jak:

  • sięgać wzrokiem poza medyczne diagnozy;
  • wierzyć w potencjał dziecka niezależnie od poziomu jego rozwoju;
  • wspierać rozwoju społecznego i spotykaniu się z rówieśnikami;
  • radzić sobie z frustracją, która nieuchronnie pojawia się, kiedy dziecko sprawia trudności;
  • rozwijać u dziecka poczucia przynależności i znaczenia;
  • i dużo, dużo więcej.

TUTAJ MOŻESZ POBRAĆ BEZPŁATNY FRAGMENT KSIĄŻKI

Wypełnij formularz, a otrzymasz na swoją pocztę bezpłatny fragment książki 
"Pozytywna Dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami"

"Każde dziecko ze specjalnymi potrzebami jest przede wszystkim po prostu dzieckiem, niezależnie od swoich trudności. Wszystkim dzieciom należy się traktowanie z szacunkiem i godnością, by miały poczucie przynależności i znaczenia."

Co mówią rodzice o "PD dla dzieci ze specjalnymi potrzebami" ??


"Nagrody i kary działają." - więc dlaczego niewarto je stosować? Odpowiedź znajdziecie w najnowszej książce "Pozytywna dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami". Jest to książka zawierająca zbiór narzędzi służących wychowaniu dziecka, a opartych na obustronnym szacunku. Opiera się na kluczowym założeniu Adolfa Adlera, który twierdzi, że wszyscy podejmujemy zachowania mające na celu zdobycie przynależności i znaczenia. Potrzebujemy tego wszyscy bez wyjątku - także dzieci ze specjalnymi potrzebami. I choć ich zachowania mogą mieć błędne założenia i prowadzić do niekorzystnych zachowań, to tak naprawdę celem jest uzyskanie więzi z innymi ludźmi. Jak więc bez kar i nagród pokazać dziecku jakie zachowania będą twórcze, a jakie nie? Rozwiązaniem jest relacja oparta na uprzejmości i szacunku, a JAK to robić dowiesz się właśnie z tej książki" - Urszula Nowak

"Jestem zachwycona tą książka ponieważ w niej dziecko z niepełnosprawnością to przede wszystkim dziecko, a rodzic to nie tylko terapeuta, a najpierw człowiek . I każdy z nich zasługuje na szacunek i zrozumienie, ponieważ inny nie znaczy gorszy. Dziecko z autyzmem da się wychowywać dzięki pozytywnej dyscyplinie, a nie tylko rządzić nim. Przede wszystkim dziecko ma być szczęśliwe, akceptowane, jak najbardziej samodzielne, a także osiągnąć przynależność i znaczenie. Także w książce jest rozdział skierowany do rodziców o tym, jak radzić sobie z frustracją i nie zniechęcać się do dziecka, a wierzyć w jego potencjał, podnosić samoocenę i budować emocjonalną więź z dzieckiem. To jest pozytywna książka godna polecenia"  - Katia Prokopiov

Czym jest Pozytywna Dyscyplina?

Pozytywna Dyscyplina (PD) jest klasyczną, znaną od 35 lat metodą, wywodzącą się z psychologii pozytywnej psychologa i edukatora Alfreda Adlera. Jest metodą opartą na wzajemnej miłościi i relacji, niezwykle skutecznie wspierającą współpracę i zrozumienie między dziećmi i dorosłymi.

Daje odpowiedzi na pytania:

  • Jak mam mówić, żeby dziecko mnie słyszało i słuchało?
  • Jak wyznaczać granice, egzekwować umowy i budować u dzieci obowiązkowość i odpowiedzialność?
  • Jak w przyjazny sposób wprowadzać dyscyplinę?
  • Jak stworzyć warunki do współpracy z dzieckiem?
  • Jak wspierać dziecko tak aby rozwinęło w sobie cechy kompetentnego dorosłego?
  • Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości?
  • Jak wzmacniać jego zaufanie do siebie samego?
  • Co konkretnie robić, aby bycie nauczycielem było łatwiejsze?

Pozytywna Dyscyplina opiera się na pięciu fundamentalnych zasadach:

  1. Pomaga dzieciom poczuć łączność i przynależność, poczuć, że są ważne w rodzinie i społeczności.
  2. Jest jednocześnie pełna szacunku i wymagająca.
  3. Jest skuteczna długofalowo: bierze pod uwagę to, co dziecko myśli, czuje, czego się uczy i jakie podejmuje decyzje o sobie samym i o swoim świecie i jak decyduje się postępować w przyszłości, aby przetrwać i odnosić sukcesy.
  4. Uczy ważnych umiejętności społecznych i życiowych: szacunku, dbania o innych, rozwiązywania problemów, współpracy oraz umiejętności wnoszenia wkładu i bycia pożytecznym w domu, przedszkolu, szkole i większej społeczności.
  5. Zaprasza dzieci do odkrywania, jak bardzo są zdolne i kompetentne. Zachęca je do konstruktywnego używania swojej osobistej siły i autonomii.

Powyższe zasady i setki technik, które oferuje Pozytywna Dyscyplina nauczycielom i rodzicom, są podstawą skuteczności i spokoju jaki daje ta metoda wszystkim pracującym na co dzień z dziećmi.

Metody tej uczymy doświadczalnie, co oznacza, że uczestnicy szkoleń mogą stanąć w pozycji dziecka, doświadczyć jego uczuć, emocji i myśli i w ten sposób lepiej  zrozumieć jego potrzeby i cele. W efekcie zmieniają swoje nawyki na bardziej pozytywne i skuteczne w codziennym życiu. Pozytywna Dyscyplina dostarcza gotowych narzędzi i technik do pracy nad sobą i do pracy z dzieckiem indywidualnie i w klasie.

POZYTYWNA DYSCYPLINA po prostu działa.

.